Polkuperjantai

Polkuperjantai

Polkuperjantait ovat ilmaisia yhteisharjoituksia, joita järjestetään kesän aikana toistakymmentä kertaa. Polkuperjantait soveltuvat kaikille, jotka haluavat kohottaa kuntoaan luonnossa liikkuen ja samalla nauttia ryhmän tuomasta me hengestä. Tarkoituksena ei ole kilpailla, vaan matkavauhti määräytyy osallistujien mukaan. Viime kesänä kävelyryhmät olivat kaikista suosituimmat, mutta myös kevyttä hölkkävauhtia on tarjolla. Polkuperjantait ovat ainakin osittain ohjattuja tapahtumia. Mahdolliset muutokset polkuperjantain ohjelmassa ilmoitamme tällä nettisivulla ja ytr:n facebookissa.

Varustus

  • Juomista kannattaa ottaa mukaan juomavyöhön tai juomapulloon.
  • Ruokaa tai muuta energiaa suositellaan myös mukaan. Maastossa liikkuminen on fysiologisesti rankempaa kuin vastaavan matkan kulkeminen tietä pitkin. Lenkin jälkeen on suositeltavaa nauttia energiaa tasapainottaaksen elimistön energian tarvetta.
  • Vaatetus kannattaa valita vallitsevan keliolosuhteen mukaan. Tavalliset urheiluun soveltuvat vaatteet sopii hyvin polkujuoksuun. Kuivaa vaihtovaatetta voi tarvita lenkin jälkeen jos vaikka sade yllättää.
  • Lenkkikengilläkin pärjää, mutta maastojuoksuu/kävelyyn tarkoitetut kengät ovat toki paremmat. Niissä on parempi pito, jota maastossa tarvitaan. Tuntuma alustaan myös paranee sekä kastuessaan ne eivät ime itseensä niin paljoa vettä.



   
Ylivieska Trail Run
«  Marraskuu   »
Ma Ti Ke To Pe La Su
 
 
 Osakilpailu
Kategoriat